reklama

A3 – InterRail – 2014 – cesta do Karlsruhe (Nemecko)

V prvý deň môjho 22 dňového dobrodružstva som mala na pláne cestu z Bratislavy Petržalky cez Wien Meidling, Wien Westbahnhof, München do Karlsruhe. Cestovala som takmer 12 hodín.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prvé komplikácie začali prekvapujúco už na prvej stanici (Ba Petržalka). Najprv sa vypli svetlá, a keď sa už zdalo, že problém je vyriešený, po pár metroch vlak znovu zastal. Nakoniec odišiel so 6 minútovým meškaním, čo nie je veľa, ale keď máte 15 minút na prestup do ďalšieho vlaku, zneistí vás to. Predstavte si ale tú náhodu, že ten ďalší mi išiel z nástupišťa, na ktoré som vystúpila. Mám také tušenie, že v tom bude logistická logika. :) Každopádne odporúčam pri dlhšom cestovaní, najmä ak musíte viac-krát prestúpiť, začať cestovať skoro ráno. Tak si zabezpečíte rezervný čas na riešenie prípadných komplikovaností a v danej lokalite budete mať čas na večerné zoznámenie sa s mestom, čo veľmi pomôže po celodennom sedení.

Čím to je, že keď človek opustí slovenské hranice všetko sa zdá byt čistejšie, zelenšie? Ešte aj tie grafity sú krajšie. :) Česť výnimkám, ako je tomu na opustenej budove pri Novom moste v Ba, na budove Bateliéru alebo ako tomu bolo už na zbúranom "squaterskom" dome pri Eurovei.

Rýchlovlak z Viedne do Mníchova prešiel 400 km vzdialenosť za 4 hodiny! Niekedy išiel aj 230 km/hod! Je to zvláštny pocit keď sa krajina okolo Vás tak rýchlo mihoce. Bohužiaľ alebo našťastie som išla práve keď bol Oktoberfest. Pôvodne som sa plánovala zastaviť aj v Mníchove a navštíviť kamarátku Juliu, avšak tá bola v tom čase v Indii. Hľadala som si teda hostel alebo lacný hotel. Najlacnejšie, čo som vtedy našla bol hostel - izba pre 12 ľudí za 49 eur! Neverila som vlastným očiam. Nechápala som. Ubytovať som sa rozhodla v Karlsruhe za lacnejšie. Prečo to bolo také drahé, mi došlo až na ceste z Viedne do Mníchova. Všade samé dirndl a lederhosen (kroje). No jasné, veď je Oktoberfest, ktorý sa "logicky" začína v septembri. :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
(zdroj: http://gaertnerei-buehler.de/oktoberfest-05-06-oktober/)

Nemala som miestenku, takže som mala veľké šťastie, že som sedela. Prisadla som si k asi 40 ročnému mužovi. Neskôr si k nám prisadla veľmi milá babička a v St.Pölten-e aj jeho známy, ktorý doniesol alkohol a jedlo. Dokonca aj mne sa ušlo z Prosecca. Cely čas sa medzi sebou rozprávali. Občas sa na mňa pozreli s očakávaním, že sa pridám. Rozumela som im viac-menej, ale bohužiaľ neviem po nemecky tak úžasne prirodzene mäkko „sprechovať“, takže som radšej bola ticho. Keď sa ma však niečo opýtali, odpovedala som a prekvapujúco mi väčšinou rozumeli.

Práve kvôli takýmto situáciám, ak už nie kvôli škole, či práci je výhodné vedieť aspoň kuchynskú reč angličtiny, nemčiny, španielčiny, francúzštiny, taliančiny alebo hociktorého iného jazyka. Človek sa dozvie o krajine od miestneho oveľa viac, ako z knižiek. Plus na vlakových staniciach sa používa národný jazyk a našťastie aj angličtina. Takže jednoznačne aspoň tú treba perfektne vedieť. Niekedy Vám však ani tá nepomôže, ako sa to často stáva v mojom milovanom Francúzsku.

Vlakovú dopravu som si vybrala aj kvôli možnosti sledovania krajiny z okna. Príroda sa nádherne menila, raz bola rovná, inokedy kopcovitá a farby striedala ako dúha. Cestou sme v Nemecku videli obrovské jelene na zelenom poli, romantické domčeky statku a malebné dedinky, či rušné šedé mestá.

Z Mníchova do Karlsruhe som mala miestenku. Bola však zbytočná, pretože bolo veľa voľného miesta. Neskôr som si rezervácie robila iba vtedy, ak to bolo naozaj povinné. Cena sa pohybovala od 2-3 eur, niekedy 9 eur. Tieto poplatky v InterRail lístku nie sú započítané!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som v Karlsruhe vystúpila z vlaku, hneď som išla do zákazníckeho centra pre cestujúcich s DB (Deutsche Bahn) spoločnosťou. A veruže som dobre urobila, pretože na niektoré vlaky si musíte povinne kúpiť rezerváciu. Bohužiaľ bol už vlak, ktorým som chcela ísť na druhý deň vypredaný. Takže odporúčam robiť rezervácie možno aj 1-2 dni dopredu, ak chcete mat istotu, že budete presne v tom vlaku v ktorom chcete. Samozrejme sa môže stať, že aj hodinu pred odchodom bude ešte voľné miesto. Obsadenosť vlakových spojení sa mení, preto sa nedá určiť, či bude volné alebo nie. Myslím, že záleží od miesta, odkiaľ - kam cestujete. Sú jednoducho spoje, ktoré sú veľmi obľúbené, ako napr. do a z Bruselu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Hauptbahnhof v Karlsruhe.
Hauptbahnhof v Karlsruhe. (zdroj: MŠ)

Keď vyjdete z hlavnej stanice - Hauptbahnhof a prejdete cez električkovú trať bude ulica ďalej pokračovať zelenou alejou. Hneď v prvej budove na rohu v pravo je turistická informačná kancelária, ktorá je veľmi slabo označená, takže ju najskôr asi prehliadnete.

Odporúčam sa vždy zastaviť v turistickej kancelárii. Okrem mapy mesta väčšinou zadarmo (okrem Amsterdam-u, Rotterdam-u – v Holandsku musíte platiť za všetko, podobné skúsenosti som mala v Slovinsku) si môžete zobrať aj všelijaké brožúrky, čo však pri „back-packingu“ neodporúčam, lebo sa Vám zvýši váha batohu. Radi Vám poradia kam ísť a čo vidieť, s mestskou dopravou, a tiež Vás oboznámia s práve prebiehajúcimi festivalmi, či inými akciami v meste. Dokonca aj ubytovanie Vám vedia nájisť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karlsruhe je mesto na brehu rieky Rýn, na juhozápade Nemecka v spolkovej krajine Bádensko-Württembersko blízko nemecko-francúzských hraníc. Charles William ho založil v roku 1715. Dnes v ňom žije do 300 000 obyvateľov. Je sídlom dvoch najvyšších súdov krajiny, a preto má prezývku „Rezidencia práva“. Karlsruhe je jedným z troch veľkých miest v Nemecku, kde sú budovy postavené v neoklasicistickom štýle. V roku 1775 sa doňho presťahoval gróf Karol III., ktorý ho dal upravil tak, aby sa 32 ulíc vejárovite rozbiehalo od jeho zámku. Špekuluje sa, že toto mesto bolo predlohou Washington, D.C., pretože obe mestá majú centrum, z ktorého ulice vyžarujú von ako slnečné lúče, ako priečky na kolese.

Mapa Karlsruhe.
Mapa Karlsruhe. 

Pokladám sa za človeka, ktorý ma dobre vyvinutý orientačný zmysel, aj napriek tomu, že som žena. Rada viem kde sa na mape nachádzam. Ale mám aj chvíľky, keď si v neznámom meste len tak vyjdem do ulíc a prechádzam sa. Je v tom istá dávka vzrušenia. Čím väčšie mesto - tým lepšie. :) Avšak Karlsruhe bol tvrdý oriešok. Po takmer 12 hodinách cestovania som unavená a asi aj dezorientovaná. Vejárovité rozloženie ulíc ma úplne pomýlilo. :) Ani neviete ako a postupne sa odkláňate od smeru kam ste chceli ísť. Ovešaná batohom a spacákom som blúdila. Keď som sa už cítila úplne stratená, vyčerpaná a keď už ani čítanie názvov ulíc a ich následné hľadanie na mape nepomáhalo, vedela som, že sa musím niekoho opýtať na cestu. Nablízku bola jedna benzínova pumpa. Na pult som položila mapu mesta a opýtala sa jej predavačov či by mi na nej ukázali kde sa nachádzam. Jeden sa mňa zdesene pozrel a druhý povedal „no zbohom“. Strašne som sa hanbila. Niekedy si treba priznať chybu. Neskôr ma na ulici dobehla jedna žena, ktorá bola svedkom tohto incidentu a ponúkla sa, že časť cesty pôjde so mnou, lebo aj tak ide tým smerom. :)

Hlavnými turistickými miestami sú: Stadtgarten (park pri vlakovej stanici, je v ňom aj ZOO), Marktplatz (na ktorom je kamenná pyramída, ktorá označuje hrob zakladateľa mesta), Karlsruhe Schloss (palác, okolo ktorého je záhrada s botanickou záhradou), Kleine Kirche (najstarší kostol v meste), Kirche St.Stephan (neoklasicistický kostol), hlavný cintorín je najstarším parkovým cintorínom v Nemecku, Zentrum für Kunst und Medientechnologie (Centrum pre umenie a mediálne technológie), Prírodovedné a iné múzeá, opera, divadlá, galérie, nachádza sa tu ešte jediné štúdio na umeleckú výrobu keramiky v Nemecku.

Marktplatz s kamennou pyramídou.
Marktplatz s kamennou pyramídou. (zdroj: MŠ)
Karlsruhe Schloss v pozadí.
Karlsruhe Schloss v pozadí. (zdroj: MŠ)

Pokračovanie nabudúce. O meste Lille vo Francúzsku.
 

Martina Štrbáková

Martina Štrbáková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Your life is a book.Don´t jump to the end to see if it´s worth it.JUST ENJOY LIFE.And fill those pages with beautiful memories. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu